Sjednáváte si povinné ručení pro své vozidlo a při čtení pojistné smlouvy jste narazili i na asistenční služby? Tápete, co všechno je jejich součástí? Nevíte, co od nich očekávat a na co se vztahují? Čtěte dál, na vše vám odpovíme.
Asistenční služby jako součást povinného ručení
Komu z nás se ještě nestalo, že se mu v tu nejméně vhodnou chvíli porouchalo vozidlo? Nebo že měl nehodu? V takovou chvíli začneme panikařit, nevíme, co máme dělat a hroutíme se z toho. Když se to stane v Čechách, určitě máme někoho, na koho se můžeme obrátit a ten nám dá cennou radu a uklidní nás, v zahraničí už je to problém.
Asistenční služby jsou v takovou chvíli k nezaplacení, minimálně v základní podobě jsou součástí povinného ručení téměř u každé pojišťovny, a to zdarma. Za nadstandardní asistenci je ale třeba si už nějakou tu korunu připlatit.
Když se řekne asistenční služby
Asistenční služby jsou vám k dispozici 24 hodin denně 7 dnů v týdnu. Poskytnou vám radu, co máte dělat, zajistí příjezd automechanika a opravu vozidla na místě, pokud to je možné, postarají se o nepojízdné auto a jeho odtah, pomohou zajistit v případě potřeby i náhradní vůz nebo ubytování. Některé služby jsou v rámci pojistné smlouvy zdarma, jiné za příplatek, vše by mělo být uvedeno v pojistných podmínkách. Dobře si je tedy prostudujte.
Fungují asistenční služby jen v ČR nebo i v zahraničí?
Sjednání povinného ručení je povinné jak v ČR, tak v zahraničí, asistenční služby vám tedy jsou k dispozici i když jedete za naše hranice. Mají ale jiný rozsah než tady v ČR, navíc je třeba se podívat na zelenou kartu, na jakém území států platí. Ještě před tím, než vyrazíte do zahraničí si tak prostudujte, co pojistka kryje a v jaké výši.
Víte, že na zelené kartě najdete i telefonní číslo na asistenční služby? To je dobré vědět, abyste ho v případě potřeby složitě nikde nehledali.
Zdroj: fotobanka
Na co si dát při sjednání asistenčních služeb pozor?
Na asistenčních službách se nevyplatí šetřit, a to hlavně, pokud pravidelně jezdíte do zahraničí. Zejména v tom případě se vyplatí připlatit si za rozšířený balíček služeb, který vám poskytne potřebnou pomoc při poruše i nehodě.Když si je sjednáváte, zajímejte se hlavně o to:
- Kam pojišťovna odtažený vůz v případě poruchy nebo nehody dopraví?
- Na jak dlouho vám uhradí práci mechanika?
- Vztahují se asistenční služby i na porouchané vozidlo?
- Máte nárok i na náhradní vozidlo?
- Kolik kilometrů pojišťovna uhradí v případě odtahu vozidla?
- Zajistí a zaplatí pojišťovna i případné vyproštění vozidla?
- Jaké jsou pojistné limity?
- Máte v případě potřeby nárok na náhradního řidiče?
- Kryje vaše pojistka i zajištění cesty do cílové destinace a zpět v případě nepojízdného nebo odcizeného vozidla?
- Jaké jsou výluky z plnění? I u asistenčních služeb totiž může dojít na situaci, kdy pojišťovna odmítne plnit, typicky jde například o řízení pod vlivem alkoholu nebo jiné omamné látky, případně neposkytnutí přesných informací důležitých pro vyproštění vozidla.
Náš tip na závěr: Víte, že povinné ručení s asistenčními službami si můžete sjednat i online?