Nejste spokojeni se svojí váhou? Chcete konečně udělat něco pro svoje zdraví? Už vás nebaví ty pohledy, kterými vám okolí říká, že to, co jíte, není zdravé? Začněte se stravovat lépe a zdravěji. Naučte se základy, díky kterým se zbavíte nevzhledných tukových zásob a vysněnou hmotnost si pak udržíte.

Je cestou k lepší postavě dieta?

Když chceme zhubnout nebo zapracovat na svojí postavě, automaticky nás napadne dieta a hned za ní cvičení. Vyrazit hned do posilovny není zrovna tím nejlepším řešením, navíc se nám tam nechce vystavovat svoje tělo všem ostatním. Jejich pohledy by nám byly nepříjemné. Takže se upneme k dietě.

Omezíme příjem potravin, hlídáme si kdy, co a kolik toho jíme. Odpíráme si to, co bychom si normálně dopřáli. Po celou dobu ale sníme o tabulce čokolády nebo mističce hranolek. Když dieta skončí, vrhneme se na ně a za pár dnů se divíme, že váha zase letí vzhůru. Ne, dieta opravdu nemusí být tou pravou cestou k vysněné postavě.

Jak vypadá zdravé stravování?

Místo diety bychom měli raději vsadit na zdravé stravování. Hlídat, co jíme, necpat se tím, co nám škodí, ale zároveň se sem tam taky odměnit, když dosáhneme nějakého toho dílčího úspěchu. Když občas zhřešíme, svět se nezhroutí.

Mezi zásady zdravého stravování patří:

  • Jíst menší porce, ale častěji.
  • Den začít snídaní, žádné hlavní jídlo nevynechat.
  • Zajímat se o správný poměr všech tří makroživin, tedy sacharidů, proteinů a tuků.
  • Jednoduchým cukrům se vyhýbat, dát přednost těm komplexním, ale stejně jejich příjem minimalizovat.
  • Dodržovat pitný režim, aby se z těla odplavily škodliviny. Víte, že i sklenka vody dokáže zasytit?
  • Zařadit na jídelníček čerstvé ovoce a zeleninu.

Zdroj: fotobanka

Náš tip: Skvělá je do začátku třeba ketodieta

Ano, říkali jsme, že dieta nemusí být tou správnou cestou, ale co dělat, když se vám ty zásady zdravého stravování nějak nemohou dostat pod kůži? Pomoci vám může keto dieta, která patří mezi nízkosacharidové diety.

Je založená na principu snížení příjmu sacharidů a jejich nahrazením proteiny a tuky. Sacharidů byste měli přijímat méně než 50 g denně, aby se tělo dostalo do stavu tzv. ketózy a začalo hledat jiný zdroj energie. Najde ho v uložených tukových zásobách, vy díky tomu začnete hubnout.

Nemusíte chodit do posilovny, nemusíte se tolik omezovat v jídle. Proteiny vás zasytí, zaženou chuť na sladké, nebudete hladovět. Budete jíst 5 proteinových jídel denně, k tomu 500 g povolené zeleniny a 30 g semínek a ořechů.

Navyknete si na zásady zdravého stravování, proteinová jídla postupně nahradíte těmi, která si sami připravíte. Bude vás to bavit a jojo efektu se nebudete muset bát. Co vy na to?


Jak bude reklama vypadat?
-
Nechceš zde reklamu napořád jen za 70 Kč?
Zobrazit formulář pro nákup

Komentáře

komentáře