Ještě před několika lety byl reklamní potisk považován za citlivý na možná poškození. Dnes je situace zcela odlišná. Moderní technologie zajišťují trvanlivost potisku i předmětů, loga a obrázky lze gravírovat, vypalovat či přímo celé předměty tvořit ve tvaru loga. Podívejte se na možnosti, které dnes reklamní potisk nabízí.
Reklamní potisk představuje několik hlavních technologií, přičemž účel každé z nich je lehce odlišný. Zatímco jedna umožňuje kvalitní plnobarevný potisk téměř kamkoli, jiná ekonomičtější využívá pouze omezené množství barev.
Tamponový tisk
Jednoduchý, levný a kvalitní reklamní potisk představuje technologie tamponového tisku. V současné době jde o nejrozšířenější metodu, která se hodí především pro menší reklamní předměty typu propisek, přívěsků, zapalovačů a další. Optimálních výsledků se dosáhne při velikosti potisku do 50mm, počet barev je omezen na 4.
Sítotisk
Používá se pro větší předměty než tamponový tisk, například textil, tašky, kalendáře, zápisníky a jiné. Tisknutelná plocha je až do rozměru A3 při použití až 10 barev.
Pokud se setkáte s termínem rotační sítotisk, tak vězte, že jde o odlišnou technologii. Rotační sítotisk se používá pro reklamní potisk válcovitých předmětů pouze jednou barvou, je velmi levný, ale méně odolný. Používá se například na hrnky, které následně však nelze mýt v myčce.
Transfer
Jde o speciální typ reklamního potisku, které se používá výhradně na textil. Lze jej přirovnat ke klasickému nažehlování, nicméně odolnost obrazce je mnohonásobě vyšší.
Alternativou pro transfer je výšivka, při níž se logo do reklamního předmětu vyšije. Tímto způsobem se například vytváří hotelové ručníky či jiný textil.
Laserové gravírování
Jde o velmi trvanlivou technologii reklamního potisku vhodnou pro branding kovových předmětů, kůže či dřeva. Výsledná barva je vždy závislá na podkladovém materiálu reklamního předmětu. Gravírování se nejvíce uplatňuje u exkluzivních předmětů.
Výpal a pískování
Obě technologie se nejvíce uplatňují u skla a porcelánu, popřípadě keramiky. Zatímco výpal se nanáší, jak již jméno napovídá, pomocí vypálení ve vysokoteplotní peci, pískování používá tryskání jemného písku přes šablonu, čímž se požadovaný obrazec vyryje bez možnosti smytí.
Ražba
Klasickou metodou brandingu reklamních předmětů je také ražba, která využívá vysokého tepla a tlaku. Nejdříve je třeba připravit raznici s motivem, který se následně do předmětu razí. Používá se nejčastěji na materiál kůže či koženky.
3D modelace
U 3D již nehovoříme o klasickém reklamním potisku, ale spíše o výrobě reklamního předmětu na míru. Moderní technologie umožňují tisk reklamních předmětů na 3D tiskárnách, popřípadě výrobu specifického tvaru jinými metodami.
Pokud vás možnosti reklamního potisku zaujaly nebo byste si rádi nechali vytvořit reklamní předměty na míru, specialisté ze společnosti Propaq vám rádi pomohou s nalezením ideální varianty.