Domů » Způsoby, jak vás hlavně supermarkety nutí utrácet více peněz

Způsoby, jak vás hlavně supermarkety nutí utrácet více peněz

by Jonáš Jenšovský
supermarket-potraviny-regal

Už se vám někdy stalo, že jste přišli k pokladně a zjistili jste, že máte v košíku mnohem více položek, než jste zamýšleli? Šli jste původně jen pro mléko a odcházíte s plným košíkem? Klid, není to vaše vina. Tedy aspoň zčásti ne.

Obchody, hlavně supermarkety, používají různé taktiky, aby přiměly nakupující vzít si více věcí a nakonec utratit mnohem víc peněz. Následující rozbor vám pomůže chovat se při nakupování trochu strategicky, abyste mohli z obchodu odejít bez vozíku plného impulzivních nákupů.

Obsah

(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

Vyvěšování poutavých cedulí s výprodeji

Díky křiklavým cedulím nebo nálepkám je těžké, aby vaše oči nesměřovaly přímo k výprodejovým položkám. Tím je vaše pozornost odvedena od podobných výrobků na stejném regálu, které by mohly být levnější. Ačkoli tedy nálepka hlásá, že jde o výprodej, přímo před vámi může být levnější alternativa, od které obchod odvedl vaši pozornost jako salónní kouzelník.

Rozprašování mlhy na zeleninu

Už se vám někdy stalo, že jste byli v oddělení s produkty a do oka vám padla lesknoucí se zelenina? Obchody s potravinami nastříkají na zeleninu mlhu, aby vypadala čerstvěji a lákala zákazníky. Vypadat čerstvě a být čerstvý však není totéž. Nezapomeňte si tedy vše pečlivě prohlédnout.

Umístění studených nápojů blízko přední části

Ledničky plné nápojů poblíž pokladny vypadají jako osvěžující lahůdka, jde ale jen o další trik na zákazníka. Nenechte se však zmást! Chlazené nápoje mohou nakonec stát více než stejný nápoj z uličky s nápoji.

Poskytování nadměrně velkých vozíků

Zdá se vám to, nebo jsou vozíky v supermarketech stále větší ? Je to taktika, jak vás přimět utratit více peněz. S větším vozíkem máte pocit, že kupujete méně potravin, takže ho můžete dál plnit do množství, které považujete za „správné“. To znamená, že budete s větší pravděpodobností nakupovat impulzivně, protože na to máte opravdu dost místa.

Sezónní věci vepředu

Vítá vás vždy sortiment sezónních dobrot, jakmile vejdete dovnitř? Tyto přední nabídky jsou plné dortíků a sušenek zdobených pro svátky, jako je Valentýn, Velikonoce nebo jakákoli jiná příležitost. Ty jsou tam záměrně! Když je máte před vchodem, začnete myslet na oslavu daného svátku a samozřejmě si koupíte nějakou dobrotu.

Využití „marketingu vůní“

Stánky s bezplatnými vzorky kolem obchodu nejsou jen proto, abyste je ochutnali, ale také abyste si k nim přivoněli. Mít k dispozici lahodně vonící jídlo je marketingová taktika nad rámec slova (nebo chuti) z úst, která vám rozjede žaludek. Jakmile ucítíte tu lahodnou vůni, nemůžete si pomoct, ale ochutnáte a nakonec často koupíte.

Strategické uspořádání regálů

Hlavně oddělení potravin dávají konkrétní položky do úrovně očí zákazníků. Například se vám může stát, že si vyhlédnete některé zdravější cereálie, zatímco vaše děti si nemohou pomoci a zamilují se do sladkých cereálií, které jsou strategicky umístěny v úrovni jejich očí.

Až budete příště hledat krabici těstoviny, neberte první verzi, která vám padne do ruky. Prozkoumejte celý regál a určitě najdete lepší možnost. Možná právě pod nebo nad drahou značkou.

Změna uspořádání obchodu a věci vzadu

Proč se obchody čas od času kompletně přestavují včetně regálů? Je to další taktika! Při hledání potřebného výrobku narazíte na nové věci, o kterých si myslíte, že je potřebujete. Není v zájmu obchodníka, abyste projeli přímou cestou jen k tomu, co chcete. Než se zorientujete v novém uspořádání, nakoupíte toho diametrálně víc.

Snadno zjistíte, že základní věci jako je mléko, vejce a máslo jsou v zadní části obchodu. Během cesty tak projdete kolem mnoha ostatních druhů zboží. Nezdravých potravin, sezónních věcí i voňavých stánků s ochutnávkami zdarma.

Předražená „zdravá“ hnědá vejce

Většina položek, které jsou hnědé, mají tendenci být zdravější. Platí to pro celozrnné a skutečně zdravější pečivo či těstoviny. Nikoli ale pro vejce! Hnědá vejce nejsou nejlepší vejce, která si můžete koupit jen proto, že se zdají být zdravější. Mají úplně stejnou výživovou hodnotu jako ta bílá. Barva jednoduše souvisí s tím, z jakého druhu slepice pocházejí.

Baťovské ceny neboli 99 Kč

Asi nejstarší trik jakékoli obchodní příručky, který zavedl slavný podnikatel Tomáš Baťa. Jediná koruna (která nehraje roli, protože pokladny stejně zaokrouhlují) sníží opticky cenu o celou korunu nebo i více. Přiznejme si ovšem, že když vidíme něco za 99, tak se prostě vnitřně bráníme tomu, že bychom utratili stovku.

Účtování vyšších cen za porcované maso

Normal 0 21 false false false CS X-NONE X-NONE /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:”Normální tabulka”; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:””; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; mso-bidi-font-size:11.0pt; font-family:”Times New Roman”,serif; mso-font-kerning:1.0pt; mso-ligatures:standardcontextual; mso-fareast-language:EN-US;}

Pokud máte čas a dovednost naporcovat kuře doma, nákup celého ptáka je mnohem levnější než vzít jednotlivé části. Ty byly připraveny a zabaleny zvlášť, což se ve výsledné ceně samozřejmě promítne.

Umístění občerstvení v blízkosti pokladny

Věřte, že tyčinky, bonbony nebo oříšky nejsou u pokladny proto, že by to bylo „nejpohodlnější místo, kam je dát“. Ne, je to pro ty chvíle, kdy chcete rychle občerstvit v autě poté, co jste dostali vážný hlad ze všech těch nákupů potravin.

You may also like