Propagace vaší značky, jména společnosti a poté samotných produktů je dnes už naprostou nezbytností pro všechny podnikatele. Aby byla reklamní kampaň efektivní, je třeba velice důkladná příprava a dlouhé plánování. V článku jsme se zaměřili na nejčastější typy propagace, jejich výhody a nevýhody a také několik rad, jak rozjet úspěšnou reklamní kampaň.
K čemu slouží propagace?
Přesto, že se tato otázka může zdát zcela banální, je důležité na ni znát správnou odpověď. Plánovaná propagace má v zásadě dva cíle – upoutat pozornost zákazníka a přimět jej k akci (zakoupení produktu, objednání vámi poskytované služby apod.). Například silná Google reklama dokáže přivést denně obrovské množství úplně nových zákazníků na vaše stránky (upoutání pozornosti) a až poté jej musíte přimět k akci.
Sekundární funkcí propagace a reklamy je budování vztahu se stálými zákazníky, snaha přimět je k opětovnému nákupu u vás a také zvyšování image vaší firmy.
Svěřte se odborníkům
Sestavit efektivní marketingovou kampaň není lehký úkol. Zvláště v případě, že se v marketingu alespoň trochu nevyznáte. Řešením pro vás může být například online marketingová agentura, která se postará o návrh i realizaci vaší kampaně.
Co je důležité vědět ještě před zahájením reklamní kampaně?
Odpovězte si na tři základní otázky:
- Kdo jsou vaši zákazníci?
- Jaké jsou potřeby vašich zákazníků?
- Čím se odlišuje váš výrobek (nebo služba) od konkurence?
První otázka si klade za cíl zjistit, na koho vlastně cílit připravovanou kampaní. Takovou skupinu lidí můžeme označit jako vaši „cílovou skupinu“. Správné určení je nesmírně důležité, protože úplně jinak bude tvořena reklamní akce pro seniory a jinak pro teenagery.
Druhá otázka pomáhá odhalit nákupní chování vašich zákazníků. Díky tomu můžete porozumět jejich potřebám a motivům, které je k nákupu nejčastěji vedou.
U třetí otázky je třeba se zamyslet nad tím, proč by měl zákazník chtít zrovna váš produkt, a ne produkt od konkurence. Využijte odpovědí na první a druhou otázku a zkuste přijít na to, jak může váš výrobek nejlépe odpovídat potřebám vašich zákazníků a proč by jej měli odebírat zrovna od vás.