Důraz na ekologii je u současných vozů stále běžnější. Kdo má novější automobil s naftovým motorem, ten by měl počítat s tím, že jeho součástí bude i takzvaný DPF filtr. Jistě jste o něm již alespoň okrajově slyšeli. My se na tuto samozřejmou součást vozu podíváme blíže. A začneme tím, proč filtr pevných částic součadné vozy obsahují. Jednoduchá odpověď je spojena s tím, že má vliv na snižování emisí. Samozřejmé je to, že si danou odpověď můžeme i rozvést. A to v tom směru, že zachytává různé nebezpečné prachové částice.
Ozývá se také kritika
Pokud jde o jeho pozitivní vlastnosti, nelze je tomuto zařízení rozhodně upřít. Podívejme se ale i na možnou kritiku, která je s tomto zařízením přímo spojena. Jaké informace jsou s ním spojovány nejčastěji?
- Snižuje výkon motoru
- Zvyšuje spotřebu nafty
- Má kratší životnost
Jak se o něj starat?
Existují dvě fáze spojené s jeho péčí. První je takzvaná pasivní regenerace, která může probíhat samovolně vždy, kdy stoupá teplota motoru i výfukového potrubí. Dále existuje i takzvaná aktivní regenerace, která je spojena se snahou dosáhnout vyšších teplot. Zde připomeňme, že ta se může týkat i postupu, pokud hledáte informace, jak na repas DPF. A to v případě, kdy vám kontrolka hlásí, že toto zařízení není v pořádku. Neekonomický výměna za nový kus tedy není jedinou možnou volbou.
Co nedělat?
Pokud chcete prodloužit jeho životnost na maximum, nedoporučujeme krátké jízdy na několik kilometrů. Ty filtru rozhodně nijak neprospívají. Dále nedoporučujeme ani poptávat služby spojené s jeho vyndáním. Proč? Jelikož narazíte při STK. Pokud má filtr pevných částic ve voze být, ale není v něm, tak technickou zkrátka a jednoduše neprojdete. V budoucnu se může objevit ještě třetí riziko, které plyne z možností měření emisí přímo v ulicích. Hlídka může snadno zjistit, že ho ve svém voze nemáte.